کاش دستم می شکست

فاطمه رجبی می‌گوید اگر احمدی‌نژاد بخواهد «کوروش زمان» باشد باید بگویم که ما سال‌هاست که فاتحه کوروش را خوانده‌ایم چرا که اینجا مملکت امام زمان است و هیچکس نمی‌تواند گفتمان من درآوردی داشته باشد. گزاره‌های گفتگوی فاطمه رجبی با خبرگزاری فارس که عمدتا انتقاد از محمود احمدی نژاد است را می‌خوانید: * ما شاهد یک واژگونی گفتمانی در دولت دهم هستیم. دولت در یک ورطه هولناک باستان‌گرایی گرفتار شده است. * تعریف احمدی‌نژاد از عدالت کوروش را باید به شیعیان جهان تسلیت گفت. * سخنان اخیر احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه خبر نه تنها بار علمی نداشت بلکه در شأن یک رئیس جمهور هم نبود که نیم ساعت از وقت مردم را به مطالبی در خصوص کوروش اختصاص بدهد که در کتب سال پنجم ابتدایی مطرح شده بود. * باستان گرایی قبل از انقلاب در دوران پهلوی، بعد از انقلاب اسلامی توسط روشنفکران و در دوران اصلاحات مطرح شد اما این مباحث بصورت بارزی که آقای احمدی‌نژاد امروز مطرح می‌کند نبوده است. * احیای شاهنشاهی با کوروش با برنامه‌ریزی یهود صورت می‌گیرد. * من خود احمدی‌نژاد را در برخی انحرافات فکری دولت مقصر می‌دانم. * احمدی‌نژاد به یک غرور بعد از انتخابات رسید و فکر می‌کند که هر حرفی بزند و هرکاری بکند مورد قبول است. فاطمه رجبی ضمن اعلام آمادگی خود برای مناظره با احمدی نژاد، گفت: آقای احمدی‌نژاد باید نظرات خود را به مناظره بگذارد تا مشخص شود که چه دلیلی باعث شده که دولت امام زمانی به این روز دچار شود چراکه بنده این ماجرا را سرآغاز یک خط انحراف می‌دانم.
نتیجه گیری اخلاقی :باید به معجزه گر ایمان داشت
نتیجه گیری منطقی:خود کرده را تدبیر نیست
نتیجه گیری سیاسی:در دولت نهم به مدد معجزه الهام شش شغل داشت

وه چه خوب آمدی صفا کردی

امروز یکی از روزهای خوبم بود .برعکس سالها وروزهایی که پی در پی فقط می گذرند،صبح یکی از دوستان زنگ زد که معلم اول ابتدایی ات آمده و می خواهد تورا ببیند.34 سال پیش <دارا پژوهی> معلم من بود.از شاگردان بهمن بیگی. بالای تخته سیاه با گچ سفید نوشته بود دانشگاه در انتظار شماست.او عاشقانه درس می داد.خلاق و خستگی ناپذیر بود.یکی از آرزوهایم دیدن ایشان بود که امروز بر آورده شد.از خداوند برایش عمر با عزت خواهانم

مالَ زیر


دیروز با همت موسسه فرهگی مردم نهاد مانا(همان 
N.g.O سابق که خیلی ها با C.N.G اشتباه می گیرند) همایشی با عنوان فوق وبا محوریت چالش ها و راهبردهای توسعه شهرستان کهگیلویه وبا گردهمایی وهم اندیشی برخی  نخبگان که در همه جای ایران  زندگی می کنند ولی دل در گرو توسعه زادگاه خود دارند  برگزار شد.انصافا جلسه خوبی بود،گرچه با حواشی همراه بود،ولی مثبت بود.

البته آمارهای ارائه شده همچنان نشان می داد که ما از نظر توسعه از آخر اولیم.نکته جالب آنکه آخر بودن  یعنی ؛ فاصله بسیار زیاد با استانهای محروم.

شاخص های توسعه یافتگی بیانگر آن بود که: استان ما  نصف استان ایلام،68/1 چهارمحال بختیاری و38/1 سیستان و بلوچستان است.جالبتر آینکه  استان ما با 4/ 1نفت صادراتی کشور ،پر آبترین بعد از شمال ،داشتن گیاه دارویی معادل 60 کشور جهان، ذغایر زیاد زیر زمینی وبالاتر از آن نیروی انسانی ...دارای ظرفیت های فراوانی است.به هرحال دست بر بچه های موسسه مانا درد نکند.

کفشهای کهنه

کفشهای کهنه را دور نیاندازیم شاید دوباره به کوچه های قدیمی بر گشتیم...

چوب خشک یا مغز خشک

یکی از نمایندگان عضو فراکسیون انقلاب اسلامی برای اینکه اوج نفرتش از استاد شجریان را به رخ بکشد به خبرنگار صدا وسیما گفت: صدای یک چوب خشک از صدای شجریان بهتر است!

یکی دیگر از نمایندگان عضو این فراکسیون هم دراین باره گفت: من حالم از شنیدن ربنای این... به هم می خورد واقعا جای تاسف بود که ما سر سفره افطار مجبور بودیم صدای ربنای کسی را بشنویم که... و حالت مشمئز کننده ای به من دست می دهد وقتی صدای او را می شنوم
نتیجه عقلانی:بيچاره ملتی كه هميشه مجبوراست سليقه افرادي را تحمل كند كه حتی با شنيدن آيات قرآن (نه از زبان يك كافر بلكه مسلماني كه مخالف آنهاست) حالشان بد ميشود .
نتیجه احساسی :باید از این نماینده دولت در مجلس پرسید که صدای حبیب چطوره قطعاً از چوب خشک بهتره نه...
یا شاید هم با صدای گوگوش حالش که به هم نمی خوره هیچ تازه حالی به حالی هم میشه

دیروز ،امروز،فردا

مجری :چرا برخی اختلافات به وحدت خودمان که اصولگرا هستیم خدشه وارد می کند؟
جوانفکر:در کشور ما آزادی است و همه باید بتوانند حرف بزنند و افراد نقد شوند.
رسایی:همین جا و در این شبهای ماه مبارک رمضان و از سیمای میلی خودمان باید از موسوی ،خاتمی،کروبی به عنوان سران فتنه یاد کنم و همچنین مهاجرانی ،سروش،شجریان و......
اگر اسلام همین است که گوید رسایی
وای اگر از پس امروز بود فردایی
دیروز ،امروز،فردا
حجر،قجر،....

خط و نشون


میگن یه بزرگی میمیره و رو سنگ قبرش بنا به گفته خودش فقط می نویسن اینجوری نمی مونه … مردم همه مونده بودن که این چیه این رو سنگ قبرش نوشته و چه معنایی داره … میگذره تا چند سال بعد یه سیلی میاد تو اون شهر و سنگ های قبرستون رو جابه جا میکنه و بر حسب اتفاق سنگ قبر اون بزرگ هم از این رو به اون رو میشه … وقتی سنگ ها جا به جا میشه می بینن روی اونور قبرش هم نوشته اینجوری هم نمی مونه .
به هر حال … اینجوری نمی مونه

تبریک به منادیان آگاهی


امروز روز خبرنگار است.خبرنگاران کنشگرانی هستند که در عرصه جامعه بار سنگین آگاهی بخشی و نور افشانی به تاریکخانه های اشباح را بر دوش می کشند.آنان رکن چهارم دموکراسی هستند که تمام زوایای پنهان و پیدای اصحاب قدرت را زیر ذربین دارند تا امنیت شهروندان حفظ شود،به عبارتی آنان بیدارند تا ما راحت بخوابیم.خبرنگاری شغلی است که با همه سختی و خطراتی که دارد،لذت بخش و مسئولیت آفرین است.به امید روزی که هیچ خبرنگاری به بهانه نقد اصحاب قدرت و آگاهی بخشی احساس نا امنی نکند و با لاتر انکه زندان نباشد .
ادامه نوشته

سیل زدگان پاکستان و افطاری فرهنگیان


این روزها که مشکلات معیشتی ،پایین بودن حقوق و کاهش منزلت ونا امنی شغلی و...موجبات سرخوردگی فرهنگیان فراهم آورده گویا قرار نیست تحقیر معلمان پایان یابد.بیمه طلایی که بعد از یک ماه پرید وقرار است مرحمت فرمایند ما را مس کنند.مدیرت آموزش و پرورش به این نتیجه رسید که با دادن افطاری مفصل فرهنگیان را خوشحال کند.واقعا صحنه هجوم برخی فرهنگیان برای دریافت فیش افطاری موجب شرمندگی برخی فرهنگیان شده است.ایا بهتر نبود این افطاری را به سیل زدگان پاکستان داد ؟ یا قرار است با تحقیر و گرسنه نگه داشتن آنان بهتر بتوان  برآنان مدیریت نمود.